Monday, September 15, 2008

LAC2201 Mahrunisa Fathiyah's Blog

我的家里有五个人。我有爸爸,妈妈,还有两个弟弟。我们家人都是印尼人。我们从印度尼西亚到新加坡来快十八年了。

我爸爸是一个老师。他是阿拉伯文老师。 他在巴耶利巴的一所学校里教书。

我妈妈很喜欢做饭。 她天天给我们家人做饭。 她做的饭真的很好吃。

我的两个弟弟都是学生。 一个是小学生, 一个是大学生。 他们两个都很喜欢唱英文歌可是我想他们的声音不太好听。

不管发生什么事, 我都很爱我的家人。

2 comments:

Anonymous said...

Dear 如妮,

I am so glad to know you from Chinese class. It's interesting to know more about your family. I can see that you are very attached to your family.

Jia you! Let's try our very best in Chinese 2 this sem =D

love,
Ivy Chong Oi Yee

Joomo said...

Nice blog and slide show. I agree that your family looks very close and happy. So bad of you saying your brothers' voice is not very good. haha.