Tuesday, September 16, 2008

LAC2201 Andre Lau's Blog

我的名字是劉彦聰。我的家人都住在加拿大。我家有六口人。我真的很想念我的家人。我的家人也很想念我,尤其是我的妈妈。

九月三日是我的爸爸的生日,他今年五十七岁。

我的妈妈和我的两个弟弟最近刚开学,他们都在大学念书。

我的孪生兄弟比我小两分钟,所以我叫他我的小弟弟 :) 。他在McGill大学(麦基尔大学)学习电气工程。我的妈妈和我最小的弟弟分别在Concordia大学 (康科迪亚大学)学习会计和国际商贸。我的弟弟划龍舟划得很好,他今年赢了三个金牌。

大家都很勤劳! 虽然上班、上学很累,但是他们每个礼拜六去探望我的婆婆。尽管我的婆婆已经七十多岁了,她的身体仍然很好。

我希望能早日见到他们。

3 comments:

spiralz00 said...

A lot of hard words..had to use dictionary!..nice read :)
Joanna Pearly Ng

Cavan said...

ha ha .. u and ur traditional characters .. dang .. so difficult .. i cant read la .. make my life miserable :P

Anonymous said...

omg!!!that's a really big family..haha...anyway,i really have a lot of words that i dont really know here...but i'll ask around..haha